Náš tím

Katarína Herényiová

Pedagogicky zastrešuje náš tím práve Katka. Vytvorila náš vzdelávací program a metodiku tak, aby spĺňal všetky kritériá vzdelávania detí v predškolskom veku a aby sme ho zároveň vedeli aplikovať v súlade s princípmi fungovania lesného klubu. Katka má okrem štandardného pedagogického a montessori vzdelania najmä bohaté skúsenosti v oblasti vzdelávania v rôznych súkromných škôlkach a tiež vedenia vzdelávacích tímov. Je naozaj expert vo svojej oblasti a sme vďační, že je súčasťou nášho tímu.

Ivana Vajdová

Predstavujeme ďalší poklad v našom tíme sprievodcov. Ivka je od mala tramp žijúci napoly v lese, napoly v civilizácii.

Deti si s ňou užívajú potulky lesom, bádateľské výpravy, spoznávajú, ktorou rastlinou sa dá kresliť na ruku, alebo čo ktorý chrobáčik dokáže …

Ivka je navyše zručný majster s drevom, vo voľnom čase vyrába napr. drevené montessori pomôcky, a tak nám na dvorčeku pribúdajú skvelé hračky z jej dielne, ako blatová kuchynka alebo drevený domček…

Ľubka Talianová

Máme šťastie, že máme v našom tíme  sprievodcov takúto nadšenkynu pre Montessori aktivitky.

Jej aktivity sú vždy bohaté a nápadité, deti bavia, a ani si nevšimnú, že sa pri nich učia nejakej zručnosti.

Deti Ľubku milujú a zároveň sa od nej učia štruktúre, poriadku aj hraniciam.

Sme vďační za takéto podnetné prostredie.

Barbora Bajzová

Naša škôlka by nemohla byť taká aká je bez skvelých rešpektujúcich sprievodcov.

Jednou z nich je naša Baška. Sme šťastní, že si vybrala práve náš lesný klub.

Baška miluje tráviť čas v prostredí prírody a deti považuje za úžasných učiteľov nás všetkých.

“To, ako im budeme v živote ukazovať rôzne smery, ktorými sa dá ísť, im môže pomôcť nájsť ich vlastnú cestu, ktorá ovplyvní budúcnosť nás všetkých.”

Zároveň má vyštudovanú fyziológiu a etológiu živočíchov, takže má aj veľký vzťah k prírode a k tomu, aby k nej ľudia pristupovali s láskou a zodpovednosťou…

…a ako vraví, to sa dá dosiahnuť tiež najlepšie cez naučenie tejto láske mladé generácie.

Ingrid Valová

Ingrid je vzácnym obohatením pre náš tím. Jej spôsob plynutia s deťmi je veľmi inšpiratívny, vnáša do priestoru príjemný pokoj a vnímavosť k prítomnému okamihu. Skúseností s deťmi má naozaj požehnane :). Okrem sprevádzania detí u nás sa venuje sprevádzaniu žien pri pôrodoch. Miluje ľudí a hlboké rozhovory.

Nikol Hanzelová

Nikol je tvorivá duša, jemná so zmyslom pre estetično a deti ju a jej tvorivé aktivity milujú. Je vyštudovaná výtvarníčka a okrem sprevádzania detí v našom lesnom klube sa venuje šperkárstvu. Tvorí aj predáva svoju úspešnú značku šperkov a aj s deťmi najradšej vyrába, tvorí, maľuje či modeluje.

Naše piliere

Sloboda vs. zodpovednosť

Naším prístupom sa snažíme docieliť, aby mohlo byť každé dieťa samé sebou so všetkým, čo k nemu patrí. Aby mohlo byť čo najviac autentické.
Chceme, aby deti vedeli, že robiť chyby je prirodzené a v poriadku. No že je tiež dôležité preberať za ne zodpovednosť.
Učíme ich spoznávať svoje vlastné hranice, chrániť ich a zároveň rešpektovať hranice iných.

Príroda

Veríme, že príroda je ideálnym priestorom pre prirodzený rozvoj detí. Umožňuje podporovať ich telesné schopnosti a zručnosti, jemnú i hrubú motoriku, rozvíja fantáziu, logické uvažovanie, kooperáciu, prebúdza zmysly, empatiu, či pokoru. Okrem nekonečného množstva možností pre hry a zážitky poskytuje tiež priestor pre posúvanie vlastných hraníc.
Pobyt vonku prirodzene vplýva pozitívne aj na obranyschopnosť organizmu, preto sú deti menej často choré.

Dôvera v dieťa

Sme presvedčení, že deti sa rozvíjajú najlepšie, ak sú v prostredí, v ktorom majú slobodu nasledovať svoje vlastné záujmy a v ktorom sa cítia bezpečne. Našou úlohou je také prostredie im poskytnúť. Podporujeme v deťoch ich prirodzenú zevdavosť s rešpektom k senzitívnym vývinovým obdobiam každého dieťaťa, nakoľko v nich chceme zachovať vnútornú motiváciu učiť sa po celý život.

Zmysly

Deti spoznávajú svet okolo seba najmä prostredníctvom zmyslových a zážitkových aktivít. Tých im chceme dopriať čo najviac.
Cez farby, zvuky, teplo, hmat a iné sa deti s radosťou a nenásilnou formou učia. Podľa výskumov vedie rozvíjanie zmyslov u detí k zvyšovaniu počtu neurónov v mozgu. To následne vedie k lepšej schopnosti riešenia problémov a vyššej inteligencii.