Náš tím

Katarína Herényiová

Katka vytvorila náš vzdelávací program a metodiku tak, aby spĺňal všetky kritériá vzdelávania detí v predškolskom veku a aby sme ho zároveň vedeli aplikovať v súlade s princípmi fungovania lesného klubu. Katka má okrem štandardného pedagogického a montessori vzdelania najmä bohaté skúsenosti v oblasti vzdelávania v rôznych súkromných škôlkach a tiež vedenia vzdelávacích tímov. Je naozaj expert vo svojej oblasti a sme vďační, že je súčasťou nášho tímu.

Katarína Čisárová

Pedagogicky zastrešuje náš tím práve Katka.

Pre Katku predstavuje hra u detí najdôležitejšiu činnosť, prostresníctvom ktorej spoznávajú svet. Má rada prírodu, preto rada využíva bylinky v alternatívnej liečbe. Je to jej veľká záľuba. Jej práca je jej poslaním 🙂

Má bohatú prax v predškolskej a elementárnej pedagogike, viac ako 10 rokov. Absolvovala viacero odborných vzdelávaní a kurzov. Kurz fonematického uvedomovania podľa D.B.Eľkonina vníma ako kľúčový pre rozvoj čítania a písania v predškolskom veku.

V r.2024/25 absolvuje vzdelávanie ‚Sindelar metóda‘ – príčiny porúch učenia,pozornosti a správania detí.

Martina Kmeťová

Okrem štandardného pedagogického VŠ vzdelania II. stupňa sa dlhoročne vzdeláva v oblasti rešpektujúceho prístupu k deťom, kladie dôraz na láskavé hranice a slušnú komunikáciu.

Učí deti vyjadrovať svoje emócie a potreby.

Má za to, že ak sa naučíme rozumieť sami sebe, vieme lepšie porozumieť aj druhým.

Priebežne si prehlbuje vedomosti v oblasti nadaných detí a detí s Aspergerovým syndrómom.

Ivana Vajdová

Predstavujeme ďalší poklad v našom tíme sprievodcov. Ivka je od mala tramp žijúci napoly v lese, napoly v civilizácii.

Deti si s ňou užívajú potulky lesom, bádateľské výpravy, spoznávajú, ktorou rastlinou sa dá kresliť na ruku, alebo čo ktorý chrobáčik dokáže …

Ivka je navyše zručný majster s drevom, vo voľnom čase vyrába napr. drevené montessori pomôcky, a tak nám na dvorčeku pribúdajú skvelé hračky z jej dielne, ako blatová kuchynka alebo drevený domček…

Ingrid Valová

Ingrid je vzácnym obohatením pre náš tím. Jej spôsob plynutia s deťmi je veľmi inšpiratívny, vnáša do priestoru príjemný pokoj a vnímavosť k prítomnému okamihu. Skúseností s deťmi má naozaj požehnane :). Okrem sprevádzania detí u nás sa venuje sprevádzaniu žien pri pôrodoch. Miluje ľudí a hlboké rozhovory.

Ľubka Talianová

Máme šťastie, že máme v našom tíme  sprievodcov takúto nadšenkynu pre Montessori aktivitky.

Jej aktivity sú vždy bohaté a nápadité, deti bavia, a ani si nevšimnú, že sa pri nich učia nejakej zručnosti.

Deti Ľubku milujú a zároveň sa od nej učia štruktúre, poriadku aj hraniciam.

Sme vďační za takéto podnetné prostredie.

Naše piliere

Sloboda vs. zodpovednosť

Naším prístupom sa snažíme docieliť, aby mohlo byť každé dieťa samé sebou so všetkým, čo k nemu patrí. Aby mohlo byť čo najviac autentické.
Chceme, aby deti vedeli, že robiť chyby je prirodzené a v poriadku. No že je tiež dôležité preberať za ne zodpovednosť.
Učíme ich spoznávať svoje vlastné hranice, chrániť ich a zároveň rešpektovať hranice iných.

Príroda

Veríme, že príroda je ideálnym priestorom pre prirodzený rozvoj detí. Umožňuje podporovať ich telesné schopnosti a zručnosti, jemnú i hrubú motoriku, rozvíja fantáziu, logické uvažovanie, kooperáciu, prebúdza zmysly, empatiu, či pokoru. Okrem nekonečného množstva možností pre hry a zážitky poskytuje tiež priestor pre posúvanie vlastných hraníc.
Pobyt vonku prirodzene vplýva pozitívne aj na obranyschopnosť organizmu, preto sú deti menej často choré.

Dôvera v dieťa

Sme presvedčení, že deti sa rozvíjajú najlepšie, ak sú v prostredí, v ktorom majú slobodu nasledovať svoje vlastné záujmy a v ktorom sa cítia bezpečne. Našou úlohou je také prostredie im poskytnúť. Podporujeme v deťoch ich prirodzenú zevdavosť s rešpektom k senzitívnym vývinovým obdobiam každého dieťaťa, nakoľko v nich chceme zachovať vnútornú motiváciu učiť sa po celý život.

Zmysly

Deti spoznávajú svet okolo seba najmä prostredníctvom zmyslových a zážitkových aktivít. Tých im chceme dopriať čo najviac.
Cez farby, zvuky, teplo, hmat a iné sa deti s radosťou a nenásilnou formou učia. Podľa výskumov vedie rozvíjanie zmyslov u detí k zvyšovaniu počtu neurónov v mozgu. To následne vedie k lepšej schopnosti riešenia problémov a vyššej inteligencii.